Според него лошата организация обаче е по-сериозният проблем.

"Дружеството не можа да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици", коментира министърът на транспорта.

"Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества – Товарни и Пътнически превози. Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер", каза още министърът.

По думите му хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.

В момента субсидията на държавата за БДЖ е 80% от разходите, посочи министър Росен Желязков и посочи, че това е социален транспорт. Той съобщи още, че за догодина са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав.