Ако влакът закъснее над час, пътникът може да избира дали да му се възстанови цялата сума за билета, да му бъде осигурен веднага алтернативен маршрут или такъв за по-късна дата.

За закъснение от 60 до 90 минути ще трябва да се възстановява 50% от цената на билета, а за закъснение от 90 минути до два часа - 75%. Напълно ще бъде възстановявана стойността на билета за закъснение от повече от 2 часа.

Пътникът може да поиска и обезщетение за закъснението, за което не му е била възстановена стойността на билета. Ако закъснението е от 60 до 119 минути, минималното обезщетение е 25% от цената на билета, а над 2 часа - 50 на сто от стойността.

Ако влакът закъснее над час, на пътуващите се предлагат още безплатно храна и напитки, хотел или друг вид настаняване, както и транспорт между гарата и мястото на настаняване, в случай че се налага престой от една или повече нощи.

БДЖ вече на два пъти се възползва от опцията да отложи с по 5 години прилагането на Регламент 1371 на Европейския парламент за правата и задълженията на пътниците, използващи железопътен транспорт.

Източник: pariteni.bg