ГБС и близки до "Грома холд" (бивша "Агромах") фирми са единствените други, допуснати до отваряне на ценови оферти, но "Джи Пи груп" са предложили най-евтиния вариант. Така, освен ако техническите им предложения не са много по-лоши от тези на другите кандидати, те са фаворитът в състезанието.

В момента компанията има договор да построи тунел „Железница” на магистрала „Струма” , спечели воден проект в Чирпан, като участва и в търговете за поддържане на републиканската пътна мрежа за пет години, за пречиствателната станция в Пловдив и за участъците на "Струма" през Кресненското дефиле.

Интересното в тази поръчка е, че няма пределна цена. При този проект се прилага нова схема на плащане, при която цялата стойност на договора ще се разплати, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Финансирането е от държавния бюджет.

Пределната стойност за въпросния лот 2 е 178 млн. лв. без ДДС. Въпреки това две от офертите са доста по-високи от нея.

"ГБС-Инфраструктурно строителство", част от групата на "Главболгарстрой", предлага да построи отсечката срещу 227.5 млн. лв. Цената на обединение с участници "Европейски пътища" (със старо име "Пътища Пловдив"), "Водно строителство - Благоевград" (пак от орбитата на "Грома Холд") и словашката "Вахостав - СК" е над 222.4 млн. лв.

Цената е критерият с най-голяма тежест при оценката на офертата - 60%. Това значи, че ако документацията на "Джи Пи груп" е изрядна и имат приемливи оценки на показатели за проектиране и строителство, те ще спечелят. Те са поискали 174.7 млн. лв. - или по-малко дори от пределната стойност, зададена от АПИ.

Щом са отворени само три от шест оферти, значи другите кандидати са отстранени. Единият е "Трейс груп холд", другите бяха азербайджанската "Аккорд строително-промишлена инвестиционна корпорация" и "Ер кънстракшънс", а третият - обединение между "Геострой" и "Пътстрой-92" от групата на "Геотехмин". Предстои да стане ясно какви проблеми е имало в техните оферти, когато бъдат публикувани протоколи на оценителните комисии.

Търгът всъщност се движи доста бързо: беше обявен през октомври 2018 г., едва преди седем месеца. Техническите предложения са разгледани, за да се стигне до отваряне на ценови оферти сега. За сравнение - търг на пътната агенция за нещо далеч по-елементарно като доставка на мантинели отне повече от година.

Източник: capital.bg