Непознати за децата термини като корупция, злоупотреба с власт, подкуп, облага са заменени с подходящи за възрастта им изразни средства. "Най-ефективно е ученето чрез преживяване. За да бъдат разбираеми сюжетите за децата, те трябва да бъдат свързани с познати ситуации и герои“, обясни Трифонов. Той допълни, че предложените от педагози сценарии са били консултирани с експерти от неправителствени организации, които са дали ценни съвети за работата с деца. По съвет на психолог всички деца са поощрявани в края на игрите.

В най-добрите сюжети са използвани популярни образи на животни от любими детски приказки като Вълчо, Лиса, Зайо, Бухала и др. Някои животни влизат в ролята на „добрите“, а други вършат злини и хитрини. Героите са представени с помощта на кукли с цел да се привлече вниманието на децата. Идеята е в края на всяка сценка да се извлече поука и децата да осмислят посланието от играта. На стартирането на инициативите бяха поканени и родители, защото изграждането на ценности започва от най-ранна детска възраст - в семейството и в детската градина.

Източник: monitor.bg