В писмо до Омбудсмана на Република България, граждани се жалваха, че в държавата съществуват над държавни според тях, структури в частност хипермаркет който не спазва на законите България и от Министерството на финансите. Става въпрос за това, че ние гражданите от Враца никога не са получавали касова бележка от даден хипермаркет в центъра на града. Винаги се е издавал служебен бон (който не се отчита автоматично към НАП, и подлежи теоретично или на корекция или на изтриване или на неплащане на ДДС, според гражданите).

За да стане още по цинична обстановката - от НАП обявяват кампания за регистриране на касови бележки с цел да има по-голяма събираемост. Данъчни обикалят баничарниците и затварят обекти от малкия бизнес на който се крепят много семейства на принципа за кокошка няма прошка. Но няма как да се регистрира служебният бон издаван от дадения хипермаркет в томболата на НАП, защото не е касова бележка.

За това от хипермаркета направиха контра кампания - "пуснете вашата касова бележка за томбола" на изхода на всеки магазин, но как да пуснем там служебният бон, който не е касова бележка, или всичко е за да се отвлече вниманието, че касовата бележка я няма? Много софтуерни компании не крият, че имат т.н. софтуер за "червения бутон" с който в определен момент могат да изтрият от системата определени обороти на профилирани клиенти с нисък риск (имащи клиентски карти например, или пазаруващи над определена голяма сума, и това може да стане автоматизиран процес). Дори много кафе машини, които са задължени да дават инфо за фискалният код при покупка - понякога "случайно" губят връзка с GSM оператора, и се губи достанционната връзка с НАП, а какво може да се предположи, че е способен някой огромен хипермаркет, който издава служебен бон?! В писмото без отговор до момента, гражданите предизвикват г-жа Омбудсмана да вземе лично касов бон от посочения хипермаркет.