„Решихме, че в тази тежка обстановка, е добре да популяризираме продуктите на българските винопроизводители, да покажем уважение към техния труд. Страната ни е родина не все повече и хубави вина, така че кампанията може да важи за всеки празник, не само за Великден“, заяви в студиото на Радио София Емил Коралов, член на УС на БАВП, издател и организатор на винени събития.

Той отбеляза, че имаме много качествени вина, които незаслужено остават недостатъчно популярни.

Често пъти българите решават за празник да вземат за пиене нещо по-специално и под този израз подразбират вносно, но имаме прекрасни наши вина, които са подходящи за такива случаи. Това е валидно навсякъде: местните вина са по-подходящи за местната храна, допълни Коралов.

По негови данни няма спад в продажбите на вина през миналата година. Средната продажна цена обаче бележи понижение. Това се отразява най-вече на малките производители. Техен пазарен канал за реализация – заведенията, бяха затворени. Фалити няма, но положението не е леко.

Според експерта може и трябва още да се работи за това, българските вина да бъдат разпознаваеми в чужбина, особено когато става дума да качествения сегмент. Браншът трябва да се обедини. А държавата – да помага. Коралов отбеляза и тенденциите у нас през последните години по отношение на производство и потребление на вина.

Източник: БНР