Като първа стъпка той посочи изграждането на система за оценка на качеството. "Това изисква между 6 месеца и 1 година", посочи Денков. Според него трябва да има проследяемост как училището помага на ученика на напредне. За министъра е нужна и дигитализация, като всички учители ползват разработени уроци.

Проф. Николай Денков смята, че истинското предизвикателство е персонализацията на образованието. За постигането на това имало два подхода, като скъпият е да се назначат повече учители, а по-евтиният е използване на новите технологии, в това число и на изкуствен интелект. Според министъра, ако реформите започнат сега, ефект ще има след 3-4 години.

В отговор на въпрос проф. Денков, че на образованието са нужни до 100 хил. електронни устройства, а не 1 млн, както посочва "Има такъв народ". Говорейки за обучението по време на пандемия той посочи, че учителите не са преминали през правилната квалификация, която да им даде нужните умения.

Министърът смята, че като цяло системата е издържала, основно заради усилията на учителите, но 20-25% от децата изобщо не са били обхванати от дистанционното обучение. Основната причина са липсата на електронни устройства и достъп до интернет. Според Денков преди новата учебна година трябва да се минимизира този дял, доколкото е възможно.