Двадесет и три годишният обвиняем е правоспособен водач на МПС и работи като шофьор във фирмата на родителите си.

На 13.06.2019 г. Х. тръгнал за гр. Ловеч за стока, като управлявал микробус м. „Фиат Дукато“. Пътувал по главен път Е 79, с посока гр. Монтана – гр. Враца. Към 7:15 ч. водачът наближил разклона за с. Бели извор, област Враца.

Междувременно, на отбивката за крайпътното заведение „Караваните“ в района на селото, бил спрял лек автомобил м. „Тойота Корола“, управляван от Т.С. (на 57 години). Мъжът бил придружаван от приятеля си – А.М. (на 53 години). След почивката двамата се качили в колата и потеглили към изхода на паркинга. Излизането към главния път било сигнализирано с пътни знаци В2 – „Стоп“ и Г 2 – „Движение само надясно“. Несъобразявайки се с тях, С. предприел маневра „Завой наляво“, като навлязъл на пътното платно без да съобрази пътната обстановка и приближаващите автомобили. По този начин водачът отнел тяхното предимство. В същия момент, отляво се приближил микробус, управляван от Ж.Х. със скорост от около 89,4 км/ч. Движението в този участък на път Е 79 било организирано двупосочно, имало пътни знаци В 26 – ограничение на скоростта до 60 км/ч. и В 24 – забранено изпреварването.

При наближаване на изхода на крайпътния паркинг, обвиняемият възприел навлизането на автомобила на Т.С. в лентата му за движение. Х. предприел аварийно спиране, за да избегне удара, но поради липса на време и достатъчно разстояние, не успял. Последвал удар между двете превозни средства.

На място пристигнали екипи на МВР и Спешна помощ, които констатирали смъртта на пътуващия в лекия автомобил „Тойота“ А.М., а водачът й – Т.С., бил транспортиран в болнично заведение, където три дни по-късно починал.

Съгласно извършените съдебномедицински експертизи, смъртта на А.М. се дължи на гръдната травма, причинена от настъпилото ПТП, довела до остра дихателна и сърдечно-съдова недостатъчност. Водачът на лекия автомобил е починал вследствие на съчетаната травма - черепно-мозъчна, гръдна и коремна.

Вещите лица, изготвили автотехническата експертиза са посочили, че именно движението с превишена скорост е довело водача – обвиняемия Х., до невъзможност за своевременно реагиране чрез аварийно спиране при внезапното навлизане на лекия автомобил на пътното платно в коридора за движение на микробуса. От своя страна, с действията си пострадалият Т.С. не осигурил необходимото предимство, с което съпричинил вредоносния резултат.

Наказателното производство ще продължи в съда на 06.10.2020 г., за когато е насрочено заседание.