Освен колани в автобусите, се предвижда задължителни да станат и видеорегистраторите, които да заснемат случващото се в превозните средства. Александър Ненков и Станислав Иванов от ГЕРБ са вносителите на поправките, а повод за предложението им е катастрофата край Своге, при която загинаха 17 души. Смята се, че нямало да има толкова много жертви, ако пътниците в автобуса са имали колани. Новите текстове предвиждат превозвачите да имат 6-месечен гратисен период, за да оборудват автобусите си с колани. След изтичането на този период те ще бъдат глобявани. Санкцията за шофьор на автобус без колани ще бъде 500 лв., а за фирмата превозвач - 3000 лв. 1500 лв. ще бъде глобата за липсата на видеорегистратор.

Изключение ще се прави само за автобусите, които извършват превоз на кратки разстояния до 30 км, тъй като в тях е разрешено да има правостоящи. "Санкцията е 3000 лв. Тя е пренебрежимо малка, в сравнение с ефектите, които могат да се случат след това", това заяви Станислав Иванов по време на дебатите. По думите му с въвеждането на видеонаблюдение в автобусите при ПТП веднага ще се установява кой е виновен. Председателят на транспортната комисия в НС Халил Летифов обясни, че ДПС ще подкрепи текста с мотива за спасяване на човешки животи.

От БСП също обявиха, че не смятат, че така трябва да се приемат текстовете и също прогнозираха проблеми при въвеждането им. "Всички автобуси трябва да имат колани, това се записва в Закона за движение по пътищата и не допускаме регистрация на автобус без колани, просто не може да бъде регистриран и определяме превозите, за които това нещо не важи", коментира "червеният" Георги Свиленски.