В същото време собствениците на леки коли плащат такса независимо дали се движат по магистрала, второкласен или дори третокласен път. Така в момента две трети от приходите от винетки постъпват от леките автомобили, които амортизират пътищата по-малко, а само една трета - от тежкотоварния трафик.

"Регионалното министерство няма да отстъпи пред искането на превозвачите да не се разширява обхватът на тол системата за тежкотоварния трафик. От началото на следващата година МРРБ възнамерява да намали цената на винетката за леките автомобили.

Няма да се поддадем на натиска, защото това би било крайно несправедливо към цяла България. Разбирате, че няма логика в съществуването на тол системата, ако тя не събира пари от ползвателите, които най-много замърсяват. Така че, доколкото зависи от МРРБ, такова отлагане няма да има, окончателното решение ще бъде взето от Министерски съвет", добави Пенчев.

По сметки на МРРБ разширяването на обхвата на тол системата за тежкотоварния трафик няма да оскъпи особено много превозите. Явор Пенчев даде пример, че с новите такси превозът на 16 хляба или на 10 кг. сирене се оскъпява средно с 1 стотинка, а автобусния билет - с 11 стотинки.

По искането за превозвачите за мерки срещу скъпите горива Министерски съвет ще работи доколкото това е допустимо в европейското законодателство, допълни той.