Целта е била да се отстранят посочените дефекти във връзка с изпълнение на гаранцията за строителството.

"Те не са само в участъка на произшествието, където говорим за компрометирани характеристики на износващия пътен слой и лошо сцепление с горния износващ слой на асфалта", обяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков след среща при премиера Бойко Борисов за тежкия инцидент с автобус в Своге.

"От АПИ последно на 27 юли са изискали моментално стартиране на възстановителни дейности от фирмата, съгласно сключения през 2011 година договор и течащата гаранция", обяви той, цитиран от "Фокус".

Подобен ремонт обаче не е стартирал, въпреки указаният срок за приключване на тези дейности, който е 15 август, изтъкна регионалният министър.

Той обясни, че пътят е възложен за рехабилитация през 2011 г. и въведен в експлоатация през 2016 година. "Издаден е технически паспорт през февруари 2017 г. Всички експерти от административните структури, от институциите, от участниците в строителния процес са подписали протоколите без забележки", посочи Николай Нанков.

"В края на 2017 г. от Областната дирекция на МВР - София сигнализират в Областно пътно управление за повишена честота на пътнотранспортни произшествия в някои от участъците и специално в участъка, в който се случи трагичният инцидент", каза още министърът.

Главният прокурор Сотир Цацаров също потвърди, че са получени три сигнала, че на пътя край Своге трябва подмяна на асфалта, но мерки не са предприети.

"Имаме данни от началника на Районно управление "Полиция" Своге, който е изпратил три сигнални писма до АПИ и до всички други органи, които са свързани с необходимостта от обезопасяване на няколко пътни участъка в съответното трасе, включително и там, където е станало произшествието. В сигналите се посочва, че трябва спешно обезопасяване на участъка и към този момент не са предприети мерки за подмяна на асфалтовото покритие", отчете Цацаров.

В едно от писмата от 27 ноември 2017 г. се посочва следното: "От началото на 2017 г. в този участък са настъпили 6 ПТП-та с един загинал и шестима ранени. Въпреки въведеното ограничение за движение от 40 км./ч. и съобразяване на водачите с него, поради лошото сцепление с асфалтовото покритие водачите губят контрол, навлизат в насрещното платно и реализират катастрофи".

Цацаров потвърди, че ограничението от 40 км./ч. е било поставено в резултат на констатираните нарушения на асфалтовата покривка.

Предстои изискване на цялата документация в тази насока от АПИ и МРРБ – искаме договорът за изпълнение, приемането на пътя и паспортизацията му, която очевидно не отговаря на действителното му състояние и последващите действия“, коментира Цацаров.


Източник: dnes.bg