"В момента се строят участъците от Ябланица до Боаза и от Бухово до Белокопитово. Цялата магистрала има 170 км построени преди години. Това, което ще остане за дофинансиране, освен тези 134 км осигурено финансиране, остават още 90 км, за които в следващите години трябва да се намери финансиране, разясни тя и добави, че има вече има технически проект за трасето до разклона Плевен - Ловеч и иден проект за останалата част.

Предстои да бъдат обявени тръжни процедури. Вече има чужди компании, които се станали членове на Камарата на строителите, така че интересът към строителството в България ще бъде голям, предвид и тези 1,35 млрд за магистрала „Хемус” и останалите участъци, които предстоят като строителство по републиканската пътна мрежа и магистралите", каза още министър Аврамова.

"Виадуктите и тунелите по северното направление са обследвани, имат направена техническа експертиза - това са съоръжения, които изискват много средства, а ремонтите не могат да бъдат направени за кратко време. Вече има извършен ремонт на едната тръба на тунел "Витиня" и едната тръба на "Ечемишка", продължаваме през 2019 г. с ремонта на другата тръба на тунел "Витиня” в посока София.

Преди тунела е ремонтиран виадукта, той вече е готов, но не можем да пуснем движението заради безопасността на всички пътуващи. Няма да рискуваме да пуснем движението, там където техническата експертиза е показала проблем, дори това да води до затруднения за пътуващите. Заради тяхната безопасност в момента се изпълняват проекти за ремонти на виадукти, мостови съоръжения и тунели за 143 млн. лв. Всички мостове по пътната мрежа същи имат техническа експертиза, за техния ремонт са ни необходими около 60 млн.лв. Продължаваме с ремонтите и през 2019 г.", допулни Аврамова.

"На опозиция вероятно й отива да се държи по този начин, но за мен рушенето на авторитета на български институции и на цял един строителен бранш е неприемливо. Не мога да се съглася с това деструктивно поведение., категорична е Аврамова. „Забелязвам там и едно противоречие в говоренето, чух г-жа Йончева да повтаря няколко пъти, че иска европейска лаборатория да обследва българските магистрали и пътища. България е в Европа, българските лаборатории са европейски лаборатории, подчертавам, че те имат лицензи. Ще дам пример с института за пътища и мостове, той има лаборатория, която е акредитирана в Брюксел и която е независима европейска лаборатория", подчерта министърът.

Петя Аврамова разясни и функциите на т. нар. ТОЛ полиция: "Това не полиция, хората трябва да го знаят, това са представители на Националното ТОЛ управление, които ще следят единствено и само за редовността на пътуващите, относно плащането на т.н пътни такси. Към момента трафик камерите могат да мерят за скорост, но шофьорите няма да получават т. нар. "честитки" за превишена скорост", каза още тя.

"АПИ и МВР са в пълна готовност, 24 часа, 7 дни в седмицата работи ситуационият център, който управлява целия процес по снегопочистване и организация на движението", каза в заключение министър Аврамова.