Другото основно нововъведение е, че фишът става 2 в 1 - за установяване на нарушение и налагане на наказание. Често се случва да изтече давността, тъй като не може да бъдат открити нарушителите. Това прави закона бавен и неефективен, мотивират се вносителите – държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата” и МВР. Единният фиш ще се издава от пътния полицай, без да е необходимо последващо връчване. В определени от закона случаи с фиш ще може да се отнема книжка, както и контролни точки. Обжалването ще става в районния съд в 14-дневен срок от връчването. При неправилно паркиране фишът ще може да се издаде и в отсъствието на нарушителя. В този случай той ще е на името на собственика на колата, а когато има вписан в свидетелството за регистрация ползвател - на него.
Създава се възможност за налагане на имуществена санкция и в случаите, когато моторното превозно средство е собственост на фирма. За да се избегне субективният фактор, тоест катаджията на пътя да се поддаде на изкушение при определянето на глобата, се обмисля налагане на най-ниската стойност. Въвеждането на това правило ще стане с указание в рамките на Пътна полиция. А в бъдеще с промени в закона ще се върви към един размер на глоба за нарушение, поясниха от агенция “Безопасност на движението по пътищата”. Предвижда се отнемане на книжката при неплатена “Гражданска отговорност”, а не само при неплатена глоба. Още през юни от КПКОНПИ откриха корупционен риск в 5 от предложенията. Две от тях са отстранени. Другите обаче за втори път не са били взети предвид от правителството, показа проверка на “24 часа”. Според антикорупционната комисия не е редно един и същ полицай да издава фиш и да налага наказание, защото така се концентрира много власт и има предпоставки за рушвети. Втората слабост, която не е отстранена, е за свидетеля на нарушението. В закона е предвидено да е един, който обикновено е колегата на униформения. Според КПКОНПИ трябва да са двама. Третата слабост е за неправилно паркираните коли. Предвижда се фишът да влиза в сила от момента, когато е поставен на превозното средство. Той обаче може да бъде скъсан от минувач или отмит от дъжд например, за което нарушителят не носи вина и така няма да е уведомен.

Източник: Actualno.com