През юли Агенция "Пътна инфраструктура" обяви поръчка за половин милиард лева за разширение на шосето между Видин и Ружинци. През август пък 17 фирми подадоха документи да се включат в търговете, които ще се финансират с държавни, а не европейски пари. Точно заради това при тях се прилага нова схема на плащане, при която АПИ ще плати чак когато проектът бъде завършен. Това от своя страна позволява прогнозните стойности за проекта да не са пределни и всеки кандидат да може да предложи и по-висока цена.

Именно това се и случва. При прогнозна стойност от 250 млн. лв. офертата на обединението, което включва "Нивел строй", "ПСТ Груп", "Пътинженеринг-М", "ПСТ Видин" и "ПСТ София", е за 298 млн. лв., което прави по 10 млн. лева на километър нов път. За сравнение - преди малко повече от година тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обяви, че средната цена в България на километър магистрала е 3.1 млн. евро. Офертите за тази позиция от търга бяха четири, но само двама кандидати стигат до крайно класиране. На второ място е "Главболгарстрой" с оферта от 310 млн. лв. без ДДС.

Източник: capital.bg