„Трябва да се знае, че „Синя зона” е организация за движение и паркиране в работно време, от понеделник до петък в рамките на работния ден, от 9.00ч. до 18.00ч. Тази организация цели в най-натоварените часове и предимно в централната градска част, където се намират институциите и административните сгради, да се създаде ред в предвижване на автомобилите и тяхното паркиране.

Врачани са свикнали да си подкарат колата и да спират в центъра на града. Проблем е, защото Враца е стар град с инфраструктура, която е изградена отдавна и която не може да поеме толкова много автомобили и такъв голям поток на движението им. Наложително е да се промени съзнанието и отношението на хората и те да знаят, че не е желателно колите дълго да стоят паркирани в ЦГЧ. Затова е създаден режим. В противен случай трябва да има съответните мерки.” категоричен е Кръстев.

Преди два дни той е разпоредил безкомпромисното използване на скоби, като наказателна мярка към водачите, които не заплащат в”Синя зона”. По отношение на специализираният автомобил за репатриране на неправилно паркирани автомобили с познатото име „паяк”, през изминалата седмица е изготвил необходимите документи и вече са внесени в Общината. До дни ще бъде открита процедура по обществена поръчка за закупуването на паяка. Досега финансирането е било проблем, но вече Общината е осигурила средства. Директорът на „Паркинги и гаражи” обясни, че това ще бъде много сериозна процедура и неспазването на правилата й ще доведе до сериозни финансови санкции.

Предстоят промени в нормативната база, където ще има отделен раздел за репатриране на автомобили. Ще се заплащат скобите, подготовката на автомобила за репатриране, самото репатриране също, престоя на наказателния паркинг ще струва 2.00 лв. на час. Над 50.00 лева ще бъде глобата за нарушителите, дори да си вземат колата веднага след вдигането.

„Наказателният паркинг е изграден още през 2011 година, намира се в кв. „Дъбника” на предпоследната спирка при обръщалото на тролеите. Досега не функционираше, защото нямахме паяк. Там обаче има организатор на паркинга и четирима служители, изградено наскоро е и видеонаблюдение - допълни Кръстев. Капацитетът на наказателният паркинг е около 50 автомобила и в момента там домуват автомобили по договори на фирми и граждани. Щом се закупи паяк паркоместата ще бъдат освободени и там ще има само репатрирани автомобили. Вчера съм проверил лично и само с почистване и маркиране, наказателният паркинг е готов да приеме коли на нарушители на „Синята зона”.

Паякът скоро ще е във Враца. Този специализиран автомобил ще обслужва не само „Синя зона”. С него ще се транспортират всички стари коли, които не са в движение, но са оставени навсякъде из града. Паякът ще се използва и за транспорт на аварирали коли. Всички, леки автомобили, които са паркирани неправилно и пречат на движението, също ще се вдигат.

"Имаме амбицията предприятието да стане модерно, с добра услуга, която ще дава на гражданите, каза Кръстев. Ние ще се грижим за тяхното удобство, но и гражданите трябва да дадат това, което се полага. Паркирането в централната градска част не е право, а привилегия и като такава трябва да се заплаща, за да има ред и средства за облагородяване на зоната" - заяви Венчо Кръстев.