"Причините за тази голяма трагедия в Италия могат да бъдат няколко. Например, може да е подала основата на единия стълб. Възможно е и дъждовете да са оказали влияние. Явно това съоръжение е доста старо", обясни Веселин Димитров, директор на Института за пътища и мостове в АПИ.

На въпроса дали е възможно мълния да е причина за инцидента, той отговори, че това е малко вероятно. Веселин Димитров допълни още, че виадуктите се проектират за 100-годишен период. Според него виадуктите у нас не се поддържат откакто са построени.

"Много е важно новите съоръжения и тези, които се ремонтират, да бъдат осигурени на земетръс", каза още Веселин Димитров.

Проверки у нас на мостовете се правят два пъти в годината - пролет и есен. На републиканската пътна мрежа има 211 виадукта, които се нуждаят от ремонт.

"Започва да се работи по приоритет. Ще се избират най-належащите съоръжения, които трябва да се ремонтират у нас. В последните години много от мостовете се ремонтираха", допълни Ясен Ишев, член на Управителния съвет на Научно-техническите съюзи по транспорта.


Източник: dnes.dir.bg