А в три от тях - Индонезия, Сингапур и Бразилия, потребителите използват приложения поне по 5 часа на ден. Лидери са Индонезия и Сингапур с по 5,7 часа на ден.

Анализът открива, че пандемията и ограничителните мерки от 2020 г. имат голяма роля за този ръст. Именно тогава много потребители разчитаха на приложенията, за да продължат комуникацията с близки и приятели, както и да работят и да се забавляват.

Това е създало навик в хората и мнозина продължават да използват приложенията и сега. При повечето държави се отчита лек спад за същия период 2021 г., вероятно защото тогава много държави започнаха да се "отварят" и хората бързаха да се върнат към старите си навици. Въпреки това, през тази година отново се отчита ръст и без наличието на ограничения, което се обяснява с навика и желанието на потребителите да им е по-лесно и удобно. Като цяло ръстът се забавя, но потреблението остава високо.

Очаквано, най-изтегляните приложения в глобален мащаб са социалните мрежи - Instagram, Facebook, TikTok, както и WhatsApp. В локален, има вариации, включително с популярни местни приложения за дадената държава. Най-много време потребителите прекарват в TikTok, следвани от YouTube, Tinder и Disney+.

На голяма популярност се радват приложенията за запознанства, като те се оказват и най-печелившите. Приложението Bumble е сред най-доходните в 9 от 11 анализирани пазара. То е и 4-то в глобален аспект, водено от Tinder, Audible и YouTube.

Източник: vesti.bg