В проекта е заложено създаване на поне 100 безплатни образователни ресурси, достъпни за всички преподаватели в страната. Най-малко 1000 педагогически специалисти трябва да формират онлайн общност за популяризиране на резултатите и добрите практики от него. Подготовката на учителите ще се проведе на три етапа. В първия 10 учители ще бъдат обучени да преподават цифрови умения. В последствие те ще трябва да популяризират иновативните методи сред други 30 свои колеги. В последния етап вече преминалите допълнителната квалификация преподаватели ще обучат още 410 души как да използват дигитално съдържание в своите уроци и ще ги насърчат да се присъединят към социалната мрежа за учители.

Министър Красимир Вълчев подчерта, че това е само една от инициативите, които Министерството изпълнява за дигитализация на образователния процес. Според него териториалният фокус е много важен, защото разделението между регионите се отразява на достъпа до дигитални технологии и образователни ресурси. Думите му бяха подкрепени от създателя на Дигиталната национална коалиция Гергана Паси. Тя заяви, че проектът е насочен към учителите и най-правилният подход за повишаване на квалификацията е обученията да са от преподаватели към преподаватели. Старши регионалният мениджър на Google.org за Европа, Близкия Изток и Африка Стюарт Маклафин добави, че учителите са от особено значение за развитието на децата. „Всичко се променя и в бъдеще 65% от учениците ще работят професии, които все още не съществуват. Компютърните науки влизат в учебните програми и трябва да подготвим преподавателите да използват новите технологии в часовете“, каза Маклафин.

Дигитализацията е сред приоритетите на МОН по време на Българското председателство на Съвета на ЕС. На 19 април 2018 г. в София Тех Парк ще се проведе знакова конференция на тема „Educate to create: От дигитални ползватели към дигитални създатели“, на която ще се обсъдят възможностите за създаване на повече отворено дигитално образователно съдържание.
Министърът акцентира, че по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ има проект, който също предвижда обучение на учители за повишаване на дигиталните им умения, създаване на достъпно образователно съдържание и обучение по компютърно моделиране и програмиране. Първият предмет ще се учи в трети и четвърти клас, като за трети вече има утвърдени учебни програми. Програмирането започва още от първи клас.

Красимир Вълчев посочи и че по национална програма „Информационни и комуникационни технологии“ има финансова възможност за създаване на опорна мрежова инфраструктура. „До една година се надяваме да имаме wi-fi във всяко училище. От следващата учебна година регламентираме използването на електронни дневници, като училищата сами ще избират дали да попълват хартиени или електронни“, допълни той.


Източник: radar.bg