В отвореното писмо се казва още: "По редица обективни и субективни причини, последните години сме свидетели на упадък на общинското дружество откъм материална база, машини, автобуси и тролеи. Учудващо, приетото през миналата година увеличение на цените на билетите и картите не доведе до предварително обявеното съживяване. При липсата на инвестиции едва ли някой би искал повече да се вози в едни от най-старите превозни средства в България за обществен транспорт.

На проведеното наскоро публично обсъждане бяха разгледани няколко варианта за бъдещето на обществения транспорт на Враца. Както стана известно, градът ни върви към премахване на тролейбусите и заменянето им с дизелови автобуси. Ако това се случи, как ще отговорим на претенцията за екологичен транспорт? Какво ще се случи с контактната мрежа на "Тролейбусен транспорт", с токоизправителите и станциите, за които са правени инвестиции за милиони? А ако дизеловите автобуси са налице, колко ще е поскъпването на билетите?”

В позицията си от ВМРО не отричат, че трябва да се вземат нови машини, които са безопасни за пътуващите. Войводите отбелязват, че те трябва да бъдат съобразени с обективната ситуация, с направените до момента инвестиции и с желанието на мнозинството от гражданите, които пътуват ежедневно до своите работни места, училища, лечебни заведения. А то е да бъдат запазени тролейбусите!

Общинският комитет на ВМРО - Враца подкрепя варианта за закупуването на нови тролейбуси, които да обслужват линиите във Враца. Те настояват за нов, екологичен и евтин транспорт, при вече изградената и добре устроена за тролейбусен транспорт инфраструктура в града и допълват, че инвестицията може да е разсрочена, с което да не се натоварва прекомерно общинския бюджет.