Във връзка с препроектирането на първоначалния проект министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, заяви какво ще бъде променено на пътен възел Дърманци:

„Беше възложено препроектиране на цялото трасе, където имаше предвидени в първоначалния проект кръгови кръстовища. Едното кръгово кръстовище трябваше да бъде с отклонение за Дърманци. Възложено е препроектиране като всички кръстовища по трасето ще бъдат на две нива. Горното ниво ще бъде директното трасе. Преди няколко месеца приключи отчуждителна процедура, която беше възложена на областна администрация, да се отчужди терен от който да се даде връзка със съществуващото предприятие за скални материали, както и към другите две юридически лица, които се намират до него, така че те да имат транспортна връзка с новоизграденото трасе“.

Министър Аврамова допълни, че се препроектира и транспортния възел за град Мездра, така че хората трябва да бъдат спокойни, че ще имат достъп до скоростния път.

Относно отсечката към паркинга за тирове стана ясно, че тя ще бъде изцяло променена, а достъпът до E79 вече няма да бъде директен. Той ще се осъществява през пътен възел Дърманци и от него ще се влиза по локално трасе.

„Класически пътен възел на две нива, така че директното трасе минава на горно ниво, от него се слиза, за да се отклони към Дърманци и съществуващите предприятия в тази зона“, поясни министъра.

Припомняме, че тринайсет километровият участък по трасето Мездра – Ботевград бие всички рекорди за най-скъп път у нас с цена от близо 20 млн. лв. на километър. Стойността на обекта е висока не само заради планинския труднопроходим терен, но и заради решението на регионалното министерство, строителят да получи парите си чак след като бъде завършен обекта. Така всеки изпълнител има интерес да изгради този участък качествено и в срок, да бъде приет и да му бъде заплатено.