Все повече чужденци и пътници преминаващи през България, споделят, че в определени гари няма обществени контакти, няма и платена вендинг машина за зареждани на мобилни телефони (подобна машина има на централна автогара София и срещу 1 лв. може да заредиш телефона си за 15 минути).

За да отговаря на нуждите на технологичното време в което живеем, е добре, една ЖП гара да има следните неща: WiFi, безплатен контакт с ток, видео-наблюдение, възможност за отдих, топла чакалня и др.

Добрите примери, обобщени в две думи са:

1. Централна гара - София – заради многото налични контакти и възможност за ползване на Интернет срещу заплащане на кафе от 1.20 лв.

2. ЖП гара - Плевен – заради работещият обществен контакт под таблото с разписанието, климатикът в денонощно работещата чакалня, и пейките на които може да се отмори.

3. Гара Попово – има наличие на 4 квадратни метра топла чакалня, с отоплителен уред и контакт с ток.

4. ЖП гара - Горна Оряховица – наличие на що-годе топла чакалня, и безплатни контакти.

5. Гара Стражица – наличие на безплатно електричество в чакалнята.

6. ЖП гара - Банско – наличие на контакти и безплатни тоалетни.

Къде е ЖП гара Мездра? Гледат някакви хора нещо зад кафе машините, търсят, търсят нещо - ама няма.
За съжаление ЖП гара - Мездра никога не е имала на гарата си контакт, който да се ползва за зареждане на мобилни телефони. Има безжичен Интернет, но за какво би бил послужил, ако на даден пътник му се изтощи батерията. Въпреки, че през гарата минават хиляди хора на ден, подобен разход от 2-3 лева на месец, сигурно е „непосилен” за общинските и ЖП власти, „непосилен” е и за бизнеса. Нищо не пречи да се изкара един разклонител около билетните каси, например.

Във времената на дигитален свят, и смарт устройства навсякъде около нас, е добре да се замислим, дали липсата на подобно удобство, не прави гарата в Мездра нежелана за престой, с което косвено всеки пътник или чакащ влак, да го накара да си задържи стиснати здраво в юмрук своите 5 лева, които иначе би ги похарчил в района на гарата.