Всеки стопанин с активна регистрация в СЕУ може от офиса или от вкъщи да въведе и изпрати към ИСАК електронна информация от счетоводните документи, с които да докаже произведената и реализирана от него продукция. Това става чрез попълване на електронния опис в СЕУ. Системата е разработенa с цел улесняване на земеделските стопани и минимизиране на грешките при попълването на досега достъпния електронен опис.

Въведената информация постъпва и се зарежда в ИСАК към шестте схеми за обвързани с производство животни (ДПЖСК, ЕЖСК мляко, ЕЖСК месо, СМлК, СМКЮ и Биволи), за които стопанинът кандидатства. След това кандидатът е необходимо да посети лично областна дирекция на Фонда. Там той заверява с подпис въведените данни и приложените от него документи, с които отчита реализация на продукцията. На място стопанинът подписва и декларацията по чл. 27в, ал. 4на Наредба 3 от 17.02.2015 г., което се явява последен етап от процедурата по прием.

С цел да бъдат обработени всички електронно подадени декларации през СЕУ от експерти в областните дирекции на Фонда (ОД на ДФЗ – РА), кандидатите ще имат възможност за електронно подаване на документи за реализация към ИСАК до 30 октомври 2022 г. включително.

Към 20 октомври 2022 г. са се явили само 60% от всички кандидати, които трябва да докажат реализация за получаване на подпомагане за Кампания 2022.

От ДФ "Земеделие" припомнят, че периодът за отчитане на реализирана и произведена продукция е до 31 октомври 2022 г. Документите за Кампания 2022 следва да са издадени в периода от 01.10.2021 г. до 30.09.2022 г. Те са описани в чл. 27а и чл. 27б от НАРЕДБА № 3 от 17 февруари 2015 г.

Земеделски стопани, които все още нямат индивидуален профил, могат да получат достъп до СЕУ след регистрация в системата чрез подаване на заявка от секция „Потребителски панел“ на https://seu.dfz.bg/и потвърждение за идентификация на кандидата чрез ОД на ДФЗ.

За улеснение на фермерите в СЕУ е публикувано и ръководство за попълването на документите в системата. То може да бъде намерено в секция „Ръководство за потребителя“.

При нужда от допълнителна информация за работа със СЕУ потребителите могат да използват и платформата за „Въпроси и мнения“ от меню „Обратна връзка и помощ“.