Освен това, според друга промяна, се предвижда да бъде забранено информирането на потребителите чрез опаковката, описанието или рекламата, че даден продукт е идентичен с друг продаван в друга държава членка, когато има ясни разлики в състава. Когато са налице обаче национални законодателни изисквания за ползване на местна суровина, разлики в състава са допустими. Така ако доматено пюре, което се произвежда в Гърция за износ, трябва да се прави с 20% гръцки домати, тогава естествено пюрето на същата марка, но произведено в Италия, ще се различава по състав. Такива разлики обаче трябва да са доказуеми и посочени на опаковката, обясни евродепутатът от ГЕРБ Ева Майдел.

Новите правила за защита на потребителите предоставят повече прозрачност и при онлайн пазаруването. Подреждането на резултатите и видимостта на дадени продукти в дигиталната среда зависи от коментарите, рейтинга и това дали дадената компания плаща за по-добро позициониране. Комисията по вътрешен пазар призовава този тип информация да е видима за потребителите.

Гласуваната позиция на Комисията по вътрешен пазар следва да бъде утвърдена в пленарна зала и да се пристъпи към преговори с ресорните министри в Съвета на Европейския съюз.