Правила за добри нрави в работна среда
За да се утвърдите като ценен служител, е важно не само да спазвате сроковете, да проявявате инициатива и да вършите работата си добре, но и да се придържате към правилата на етикета, които играят ключова роля в този въпрос.

Поздравления
Приятелският поздрав е в основата на всичко. Ако в стаята има хора, тогава този, който влезе там, трябва да поздрави пръв, и то не лично, а на всички присъстващи наведнъж. В този случай поздравът трябва да е достатъчно силен, ясен и неутрален.

Закъснение
Опитайте се да идвате на бизнес срещи и да работите навреме, защото точността е едно от основните качества на надежден партньор и ценен служител. Но ако внезапно някакви обстоятелства ви попречат да направите това, трябва да ни уведомите за това предварително.

Кой кого пропуска?
Важно е да запомните веднъж завинаги: влизащите оставят излизащите. От всяка стая първо излизат, после влизат. Недопустимо е да се взломява всеки отвор, било то врата на офис или асансьор, дори ако много бързате.

Внимание към другите
В една работна стая може да има много служители, така че трябва да помислите за комфорта на хората около вас. Така че използването на прекомерно количество парфюм е неприемливо, освен това мнозина може да са алергични към определена миризма - две капки зад ушната мида и на врата, преди да излезете от къщата, ще бъдат достатъчни.

Друг важен момент, който трябва да запомните: не сушете мокър чадър отворен. Според етикета сгънатият мокър чадър се поставя в поставка или на специално определено място за него. В краен случай се оставя до стената до работното място.

Характеристики на семейния етикет
Най-често забравяме за правилата на добрия тон у дома, но общуването с близките не трябва да се превръща в общуване без правила - опитайте се да запомните маниерите, независимо от умората и други обстоятелства.

Благодарност и учтивост
Важно е да не забравяте да сте учтиви и благодарни у дома – не забравяйте да казвате думи като „благодаря“, „моля“ и т.н. Трябва да благодарите на членовете на семейството за всичко, което правят, независимо от тяхното настроение, време на деня или всякакви външни обстоятелства. Освен това не забравяйте да похвалите членовете на семейството и да отпразнувате техните заслуги. Недопустимо е да се смеете на хобитата на любимите хора - трябва да уважавате избора на другите хора и да можете да подкрепяте тези, които са ви скъпи.

Лични граници
Трябва да уважавате всеки, който живее в къщата - неприемливо е да ровите в лични вещи, да четете кореспонденция без разрешение, да влизате без почукване и така нататък.

Способността да не обсъждате проблеми от вкъщи
Всички проблеми трябва да се решават в семейството - ако възникнат разногласия, няма нужда веднага да бягате при приятели и да разказвате за случилото се. Отношенията в къщата ще се подобрят, но вашият любим може завинаги да загуби уважението и обичта на онези, на които сте разказали за причината за конфликта.

Изрядност
Външният вид също е признак на уважение. Не бива да носите мръсни, неподредени дрехи у дома – домашният ви тоалет трябва да е изгладен, чист, без дупки и дефекти. Трябва също така да имате предвид, че е необходимо да се придържате към правилата за лична хигиена - сядането на масата със сплъстена коса и неизмито лице е неприемливо.

Хранителна култура
Счита се за неприлично да започнете да слагате храна в чиния, когато всички членове на домакинството все още не са се събрали на масата или последното горещо ястие не е изгасено от домакинята. Друго важно правило е да не посягате през масата за салата или предястие. По-добре е да попитате тези, които седят по-близо. Преди да си сервирате определено ястие, попитайте седящите до вас дали искат още. Ако чуете положителен отговор, дайте го първо на тях и след това на себе си.

Етикет онлайн
Може да изглежда, че кореспонденцията не изисква спазване на правила, но това не е така - онлайн комуникацията е част от нашето ежедневие, а начинът, по който се държите онлайн, е показател за вашето възпитание в реалния живот.

Поздрав и учтивост
Тук, както и в реалния живот, разговорът трябва да започне с поздрав. Също така трябва да запомните думите на благодарност - ако направите заявка, добавете „моля“, а ако вече сте получили някаква услуга, напишете „благодаря“.

Грамотност и подходящо използване на емотикони
Според стандартите на етикета е необходимо да пишете правилно - помнете пунктуацията и правописа. Преди да изпратите, опитайте се да прочетете отново съобщенията, за да проверите себе си и да избегнете неудобни ситуации. Освен това е важно да запомните, че емотиконите и другите придружаващи графики трябва да са подходящи. Например, в приятелска кореспонденция те изглеждат органични, но в бизнес или работна комуникация е по-добре да ги избягвате (или да ги използвате възможно най-внимателно).

Уважение към вашия събеседник
Не трябва да се налагате – трябва да уважавате както личното си време, така и времето на събеседника. Не трябва да отвличате вниманието на човек от работата му и също така да изисквате незабавен отговор на въпрос. Освен това трябва да избягвате „разтягането“ на съобщението - опитайте се да изградите идеята си предварително и да я предадете в едно изречение, тъй като няколко звукови сигнала подред могат да бъдат досадни. Обаждането и изпращането на гласови съобщения без предупреждение също не си струва - според съвременните стандарти на етикета това е неприемливо.

Източник: actualno.com