Значителният дял на удовлетвореност от работата опровергава схващането, че повечето хора в България не са намерили желаното поприще и „всеки се занимава с това, което не му е работата“. Високите стойности предполагат, че българите извършват задълженията си с желание и така създават качествени продукти и услуги. Резултатите от проучването обаче разкриват и един съществен проблем: адекватността на доходите. 50 % от всички български граждани признават, че са доволни от работата си, но не и от възнаграждението, което получават за нея. Тук се причисляват близо 2/3 от държавните служители, както и хората с месечен доход до 1 000 лева.

Близо 20 % от българите пък споделят, че печелят достатъчно и едновременно с това са доволни от своята работа. Това са близо половината от упражняващите свободни професии и 6/10 от частните бизнесмени. Характерно за хората от тази група е, че оценяват качеството си на живот като високо, а себе си като екстроверти.

В другата крайност са тези, които нито печелят достатъчно, нито са удовлетворени от професията си. Според проучването, това са 1/5 от българите. Най-нисък – 11 %, е делът на хората, които са доволни от парите, които печелят, но не и от работата си.

За Lidl Индекс за пълноценен живот:

Първият Lidl Индекс за пълноценен начин на живот отразява желанието на Лидл България с всичко, което прави, да допринася за по-пълноценния и качествен живот на хората. Именно затова, през март 2017 г., компанията, заедно с Прогрес Консулт, направи първото национално проучване на тема пълноценния живот на българина. Резултатите показаха кои са десетте фактора, които българинът определя като най-важни за своя пълноценен живот.

Lidl Индекс за пълноценен живот се изчислява въз основа на 82 показателя, разделени в 7 категории – здраве, рекреация, отношения, пари, професия, образование и цели. Към началото на 2017 година той приема стойност 0.7490, при теоретичен максимум „1“, което е една много добра основа.