От началото на 2017г. село Царевец и иновативни хора предлагащи нощувки там, са създали много нестандартен за България подход – да рекламират своето място за нощувки в Рунет-а.

Рунет-а е т.н. руско-езичен Интернет включващ по последни данни милиони страници и най-вече руската социална мрежа - Вконтакте, към които ресурси все по-ограничен достъп има от Европа например (защото търсачки като Google, не показват страници от Рунет-а като приоритетни, или са ги блокирали, или се иска регистрация). Рекламата в Рунет-а на село Царевец, обаче пряко достига до голяма част от руските, украинските (въпреки регулации), белоруските, казахстанските потребители, (както и европейските чиновници и служители на ЦРУ следящи за руска пропаганда – шегичка).

Въпреки, че селото е труднодостъпно, няма удобен обществен транспорт и е далече от курортите в които има руски туристи – в рекламата се набляга на природата, чистият въздух, фолклорните празници, римската крепост в Мездра, и не липсва интернет интерес. Въпросът дали този Интернет интерес, би могъл да се реализира на практика предстои да се разбере.

Село Царевец, и къщата за нощувки, дори има профил наравно с големите ни курорти в руския вариант на Booking (сайт за резервации) – http://www.airbnb.ru/

Голям минус на рекламата на българският туризъм в привличането на руските туристи е липсата му на реклама в Рунет-а. Напук на това, те пък продължават да се увеличават всяка година. По лесно е да се дадат едни милиони за скъпа реклама в някоя световна западна медия – което е грешка (добър пример и изключение е Община Банско, която има мащабно присъствие, както и професионален профил във социалната мрежа Вконтакте).

Интересна подробност е, че най-популярната руско-езична социална мрежа Вконтакте предоставя любопитна статистика според която потребителите задали за свой адрес гр. Мездра са 18 наброй, а потребителите от цялата област Враца – 310 (трябва да се поясни, че много от тези профили са направяни с цел еднократна комуникация с руско-езичен потребител, и повечето от тях са пасивни). В същата мрежа фен страницата на Левски София е с 1650 участника, а тази на Банско – 11131 потребителя.

За това тази иновативна реклама на село Царевец, заслужава само адмирации.

* Информацията не е с рекламна цел, за това всички координати са зачеркнати.