В група "Г" се въвеждат следните знаци:

Г14б "Край на задължителен път само за велосипедисти"

Г15б "Край на задължителен път само за пешеходци"

Г16б "Край на задължителен път само за пешеходци и велосипедисти с указано място на движение"

С тях ще се обозначава краят на действие на пътните знаци Г14а "Задължителен път само за велосипедисти", Г15а "Задължителен път само за пешеходци" и Г16а "Задължителен път само за пешеходци и велосипедисти с указано място на движение".

В група "Д" влизат:

Д28 "Паркирай и пътувай" - за сигнализиране на местата, в които може да се паркира и са премине към транспорт от редовните линии за обществен превоз на пътници.нова визуализация ще има пътен знак Д14.

В група "Ж" се въвеждат знаци в помощ на велосипедистите:

Ж25.1 "Номер на велосипеден маршрут по международната класификация"

Ж25.2 "Номер на велосипеден маршрут по националната класификация"

Те ще се поставят за обозначаване на номера на велосипедни маршрути, включени в туристически и велосипедни карти за популяризиране на велосипедния и алтернативния туризъм. Наредбата за сигнализация на пътищата с пътни знаци регламентира и движението на водачи на индивидуално електрическо превозно средство. Така знак А20 "Велосипедисти и водачи на индивидуално електрическо превозно средство" ще се използва и за сигнализиране на пътен участък, в който велосипедисти и водачи на индивидуално електрическо превозно средство навлизат или пресичат платното за движение.

Пътен знак В9 "Забранено за велосипедисти" пък задължително ще се поставя на пътен участък, до който успоредно или в непосредствена близост е устроена специална алея за велосипедисти и водачи на индивидуално електрическо превозно средство.

Регламентират се изискванията за употребата и визуализацията на електронни знаци с променящи се съобщения по пътищата в страната. Те ще са 5 типа, в зависимост от разрешената максимална скорост на пътя, в чийто обхват се поставят - автомагистрали и скоростни пътища, първокласни и второкласни пътища извън

населени места или на пътища от първостепенната улична мрежа в населени места.

Въвеждат се и изисквания към експлоатационните показатели за видимост на пътните знаци с променящи се съобщения, посочват от ведомството.

С обновената наредба се хармонизират съвременните европейски стандарти за неподвижно закрепените пътни знаци. За целта България е проучила прилагането на европейския стандарт EN 12899-1 в 15 европейски страни, сред които Германия, Франция, Финландия, Швейцария, Гърция и др. в т.ч. националните изисквания, които определят по отношение обратно отражение, координати на цветност и коефициенти на яркост на фолиата.

Това ще подобри качеството на действащата сигнализация с пътни знаци по пътищата и улиците, информирането на участниците в движението и по-специално на велосипедистите, водачите на индивидуално електрическо превозно средство и на пешеходците, а целта е повишаване безопасността на движение и сигурността.

Определя се и нов стандарт за цветност и коефициент на яркост през деня и обратно отражение през нощта. Това ще допринесе значително за безопасността на движение и сигурността на пътуващите и подобряване качеството на действащата сигнализация с пътни знаци по пътищата и улиците.

Нормативният акт осигурява условия за конкурентна среда сред производителите на пътни знаци.Наредбата влиза в сила 8 месеца след обнародването ѝ в Държавен вестник.