По думите му още десетки хиляди деца се включват в занимания по интереси, в групи, сформирани по европейски проекти, както и по национални програми като „Заедно в изкуствата и в спорта“ на МОН.

Все повече се отчита ролята на заниманията с изкуства за приобщаване на децата към училищната среда, а също и на техните родители, които виждат развитието на децата си, подчерта министърът.

Той обърна внимание и на различни подходи за интегрирано обучение, при които чрез изкуството децата се обучават в общообразователни предмети. Сред тези примери е преподаването на математика чрез танц и др.

България също има своите традиции и добри практики в тази посока и ние трябва да ги надграждаме, но и да ги популяризираме пред света. Особено важни са изкуствата в училище за приобщаването на децата със специални образователни потребности, които имат своите таланти, умения и те трябва да бъдат подкрепени и развивани, каза проф. Цоков.

Той поздрави и екипа на училището, който последователно работи в тази посока и днес имат 115 ученици със специални образователни потребности.

„Заслужавате да бъдете поздравени и защото работите за развитие на талантите и дарбите, а личностното развитие всъщност е най-важната цел за образованието“, допълни още проф. Галин Цоков. Той съобщи и че ученици от 140. СУ „Иван Богоров“ ще бъдат гости на министерството и участници в инициативата „Открита класна стая в МОН“.

В събитието участие взеха председателят на СБУ Янка Такева, председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета Диян Стаматов и др.

Източник: novini.bg