На фона на пандемията COVID-19 БЧК реализира серия активности в подкрепа на обществото и уязвими социални групи, сред които предоставяне на 30 000 хигиенни пакета и 2 500 творчески комплекта за деца, откриване на контактен център за подкрепа при кризи, част от който е и националната гореща линия 0800 1 1466, кризисен оперативен център, онлайн чат за психосоциална подкрепа и безплатни професионални психологически консултации. Организацията стартира още безплатни онлайн курсове за доброволци и мащабна информационна кампания за COVID-19, която продължава и в момента.

Програмата „Дейности в отговор на COVID-19“ е част от глобалния апел за помощ наМеждународната Федерация на дружествата на Червения кръст и Червения полумесец (МФЧК/ЧП), обявен в отговор на COVID-19. Тя стартира през месец октомври 2020 г. и приключи на 31 март. Програмата имаше ключова роля в непрестанната хуманитарна дейност на БЧК, който продължава активно да оказва подкрепа в борбата срещу COVID-19 на всички нуждаещи се, и включваше серия мащабни активности.

Като част от „Дейности в отговор на COVID-19“ бяха организирани над 400 сесии за хигиенни практики и здравно образование, раздадени са 30 000 комплекта за лична хигиена и 2500 творчески пакета за деца в социално уязвима ситуация в цялата страна. С подкрепата на USAID, организацията откри още контактен център за подкрепа в Пловдив, към койтооперира национална безплатна гореща линия – 0800 1 1466, изградена и благодарение на подкрепата на мобилния оператор VIVACOM. Чрез нея гражданите могат да се свързват безплатно и конфиденциално с консултанти на БЧК, които предоставят възможност за връзка с квалифициран психолог и информация относно дейностите на организацията и актуалните противоепидемични мерки. От откриването на центъра в края на февруари до момента той е помогнал на над 400 души.

Допълнително, чрез своя национален онлайн чат за психосоциална подкрепа, достъпен за всички на уебсайта на организацията, БЧК подкрепи над 1000 души от началото на пандемията. Директните консултации се провеждат от специалисти в областта всеки работен ден от 12 до 14 часа и ще продължат и след края на програмата.

За първи път БЧК предостави последваща психологическа грижа на нуждаещите се чрез 26 квалифицирани психолози, като услугата беше насочена към всички хора, намиращи се на територията на страната. Предоставените консултации са 765, които помагат за подобряването на психичното здраве на гражданите и на обществото като цяло.

Като част от програмата, през изминалия месец Българският Червен кръст откри още Национален кризисен оперативен център (НКОЦ) в Лозен с цел да подобри координацията на дейностите си на национално и регионално ниво. Трите му основни функции са организация, информация и техническа експертиза, като той изпълнява и координационна функция за специализираната подготовка за реакция при кризи.

Източник: redcross.bg