Това стана известно на конкурс на тема "Извънкласните и извънучилищните дейности (занимания по интереси) - за устойчиво качествено обучение, възпитание, развитие и социализация на децата и учениците - 2023“, организиран от Синдиката на българските учители съвместно с Министерството на образованието и науката (МОН), съобщи пресцентърът на ведомството.

Регламентираната библиотечно-информационна дейност във всяко едно училище е възможност за достъп до учебна литература, включително чрез съвременни технологии, както и място с определени социални функции - за социални контакти и опознавателни срещи между учениците, за разговори и беседи с учители и творци.
От три години училищата можеха да кандидатстват за финансиране по модула "Библиотеките като образователна среда" на Националната програма "Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда". За четири години МОН финансира над 400 училищни проекти, свързани с осигуряване на достъп на учениците до литература.

По програмата се отпускаха средства за купуване на книги, за създаване на библиотечен фонд в училищата, в които няма такъв, и за обогатяване с нова съвременна литература в училищата с изграден такъв. На места се изграждаха и кътове за четене с възможности занимания с конструктори, игри, комплекти за експерименти, добавена виртуална реалност и други.

По програмата се осигуряваха средства за провеждане на срещи между представители на обществени библиотеки и представители на училища. Известни в публичното пространство личности се включваха в инициативите- литературни четения, конкурси и други форми. Имаше възможност и за провеждане на учебни часове в обществени библиотеки. Осигуряван бе и абонамент за читателски карти за проявилите желание ученици, включително на техните учители, се посочва в съобщението.