"По 7-8 часа някой път. Тук имаше преди няколко дни, спираха на Монтана още камионите, на Бяла Слатина. Положението е трагично", допълва Кожухаров.

Изпълнителният директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост Видин - Калафат" Васил Бенов обясни опашките на пункта с големия брой преминаващи автомобили.

"Трафикът в сравнение с миналогодишния за товарните автомобили, които са над 12 тона и половина, е намалял с 5%, а за лекотоварните автомобили се е увеличил с 15%. Трафикът е силно интензивен и в този смисъл мога да уверя гражданите, че капацитетът на Дунав мост е 100% усвоен. Работи се на 100% на касите и служителите са в един добър синхрон."

Напоследък граничният пункт с Румъния при Видин пресичат между 3200 и 3600 автомобили на ден в двете посоки. Едно от възможните решения за облекчаване на преминаването е изграждане на буферен паркинг, обясни Васил Бенов.

"Има доста паркинги и затова ние сме ги издирили в момента собствениците на тези осем паркинга и ще направим среща с тях за изграждане на единна система за таксуване на автомобилите, по този начин да се облекчи трафикът."

Предвижда се с изграждането на магистралния път от Ботевград за Видин да има зони за отдих за шофьорите. Засега пътят към Дунав мост 2 за тях е изпитание, обяснява Джемал Себахтин, който пътува към Германия.

"От "Капитан Андреево" по 230 лева на един камион. 230 на камион в едната посока. Къде заминават тези пари? Не са по пътищата, не са по магистралите. Не са там."

Недоволни са и заради чакането с часове на граничния пункт

"Имаме срокове, доставки, аз повече карам хранителни стоки. Имаме срок за доставка. Не може да ги спазим. Оставаме за другия ден."

На Дунав мост 2 се надяват България и Румъния скоро да станат част от шенгенското пространство, за да отпадне граничният контрол между двете държави, който забавя преминаването.