Няма да има намаляване на плащания, които са както от държавния бюджет, така и от бюджета на ДОО през следващата година, увери Лазаров.

Правителството е предприело действия за подкрепа на най-нуждаещите се.

Лазаров обясни, че Законът за държавния бюджет за съответната година представлява финансово изражение на политиките, които кабинетът провежда през съответната година.

Служебното правителство няма хоризонт от една година пред себе си, за да може да провежда политики, посочи министърът и добави, че провеждането на политика е съпътствано с осигуряване на съответната парламентарна подкрепа.

Служебното правителство не може и не следва да провежда политики с дългосрочен ефект, каза още той.

За повече от 70 000 души е продължена програмата "Топъл обяд".

Лазаров настоя парламентът да излъчи правителство, което да внесе бюджет в рамките на 2023 г.

Служебният социален министър коментира и равнището на минималната работна заплата у нас. МТСП никога не е давало размер на минималната работна заплата. Основният въпрос бил как би изглеждала минимална работна заплата, ако е 50 на 100 от средната работна заплата, обясни Лазар Лазаров.

Определянето на размера на минималната работна заплата (МРЗ) представлява политика, защото МРЗ е един от основните параметри както в икономическата, така и в социалната сфера. От тази гледна точка служебното правителство не може да определи даден размер на минималната работна заплата, касаещо увеличението ѝ, уточни социалният министър.

Той посочи, че редовното правителство, заедно със социалните партньори трябва да определят механизмите за определяне на минималната работна заплата и нейното формиране.

Лазар Лазаров допълни, че формирането на редовен кабинет води до създаването на възможност за реализирането на политика през следващата година и не е възможно служебният кабинет да определи основен икономически и социален параметър.