По думите му се наблюдава обръщане на съзнанието и манталитета на търговците от преследване на бързи и лесни печалби на гърба на потребителя, към превръщането му в лоялен клиент, което да им осигури трайно присъствие на пазара.

"Хората в България са все по-склонни активно да реагират усетят ли своите потребителски права застрашени или накърнени", посочи Маргаритов. Според него търговците трудно биха могли да използват нови прийоми, които да не бъдат хванати от комисията и от самите потребители.

Председателят на КЗП обясни още, че потребителите все повече се доверяват на онлайн пазаруването, а за някой то е единствен способ за търговия. Проучването показва сравнително високо доверие в институциите, които осигуряват потребителската защита в съответните държави.

"Ако това проучване показва някаква тенденция с обратен знак, то е сравнително недобрата информираност особено на търговците на дребно за потребителските норми, очакванията на хората и правилата на законодателството. В момента нашата институция разгръща сериозен проект, свързан с европейските фондове, който има за цел да подобри взаимодействието между комисията и малките и средни предприятия. Задачата да се постигне по-висока информираност у търговците за правилата, как трябва да се положат усилия, за да се спазват и оттам – чрез превенция да търсим още по-добра защита на хората”, коментира Маргаритов.

Анализирайки данните от европейското проучване, председателят подчерта необходимостта от още по-добро взаимодействие между потребителите и институциите, от една страна, и между институциите и търговците – от друга. "Без това ние не бихме осъществявали максимално ефективен и ефикасен контрол”, каза още Маргаритов.

Източник: monitor.bg