"Ръководителят на проекта е запознал с проблема всички заинтерсовани страни, както следва: Началник на полицейски участък, социален консултант, психолог и социален работник по проекта. Извършени са срещи на адреса на потребителя за оказване на своевременна подкрепа между двете страни в процеса на предоставяне на социална услуга. Потребителят обвинява доставчика в кражба на 130 лв., в присъствието на ръководител, координатор и социален консултант и потвърждава обвиненията си.

При посещението г-жа Лалкова е консултирана да внесе сигнал в полицията, за да се търси извършителя, но тя категорично отказа. Проведени са разговори с домашния помощник г-жа Митка Рангелова Сиракова, която споделя, че е обидена от обвинението и отказва да предоставя социалната услуга. Екипът по проекта е взел решение да предложи на друг доставчик обгрижването на г-жа Лалкова, както и друг потребител на домашния помощник. Двама доставчика на социална услуга са подписали декларации за отказ да полагат грижи за г-жа Лалкова.

По повод обвинението, че Домашния помощник е получил заплата без да работи, правя следното уточнение: Г-жа Сиракова полага грижи за трима потребители в рамките на 4-часов работен ден. След 16.02.2017 г. е полагала грижи за други потребители, които са изключително доволни от нея, споделят го при посещения на адреса от социален консултант и социален работник по проекта. Потребителката споделя невярна информация, че „осем месеца не е посещавана по проекта”.

По проекта се провежда ежемесечен мониторинг на услугите, който се осъществява от екипа за управление на проекта и обхваща част от потребителите на социални услуги “Личен асистент” и “Домашен помощник” по предварително утвърден график за месеца.

Г-жа Лалкова е посещавана от социален работник и социален консултант по дати, както следва” 12.12.2016 г. под №1 в графика; 08.02.2017 г. под №5 в графика; през м.март фигурира под №6 в графика за посещение на

09.03.2017 г., посетена е от психолога по проекта, по препоръка на Екипа за организация и управление предвид отказите на доставчици да предоставят социална услуга на този потребител. При разговора с него, споделя за наличие на проблем с доставчика и го обвинява в кражба но продължава да отказва да подаде сигнал в полицията".

В опровержението се казва още:

"След възникналия проблем са проведени разговори със съседи на потребителката, които споделят, че същата е обвинявала и други лица за липса на вещи и пари от дома й. Взето е решение за смяната на доставчика и ежемесечни посещения на потребителя от психолог и социален консултант за оказване на подкрепа в посока повишаване на степента на доверие между страните, участващи в процеса на предоставяне на социалните услуги. След смяната на домашния помощник, считано от 06.04.2017 г., потребителката е посетена отново от Социален консултант и Коорднатор проект на 26.04.2017 г. По време на срещата тя споделя, че е изключително доволна от новият Домашен помощник.

Предаването не отразява обективната действителност. При желание да получите информация по случая от представител на Общината, не са спазени основни журналистически принципи. А именно: нахлуването на екип, без предварително уговорена среща и време за предоставяне на информация, без да се съобразяват с ежедневната работа и ангажименти на администрацията. По този начин се лишава вашата аудитория от предоставяне на достоверна информация, обективно отразяване на събитията, зачитане неприкосновеността на личния живот и достойнство.

С уважение:

Илияна Донкова, ръководител проект и зам.-кмет на Община Борован