Други са ориентирани към нов или усъвършенстван начин на управление, обучение и образователна среда, това съобщиха от пресцентъра на МОН.

Голяма част от иновациите са свързани с проектно базирано обучение, дигитализация и STEM обучение. Има проекти в областта на изкуствата, спорта и екологията. Част от фокуса на иновациите е личностното развитие и кариерното ориентиране.

Описаните иновативни процеси са с продължителност до 4 години и обхващат всички или част от участниците в образователния процес в училището, като за всяка учебна година са описани конкретно етапите на напредъка и резултатите, които подлежат на мониторинг.

Предстои оценяване на постъпилите иновативни проекти от Комисията за иновативните училища, в която участват образователни експерти, специалисти от научните среди, бизнеса и технологичните индустрии.

В момента в Списъка на иновативните училища фигурират 542 институции. С всяка следваща година техният брой се увеличава.