В иновативните училища са въведени нови учебни практики, предмети и програми, класните стаи са подредени по нетрадиционен начин. Те кандидатстват за придобиване на статута в рамките на до 4 години и обхващат всички или част от учениците. Всяка учебна година са описани конкретно етапите на напредъка и резултатите, които подлежат на мониторинг. Иновациите в образователната система имат за цел да подобрят резултатите на учениците, да повишат мотивацията им за учене, участието им в училищния живот и да развият креативното си мислене, различни компетентности и емоционална интелигентност.

72 от училищата, които ще бъдат включени в списъка за следващата учебна година, ще носят статута за първи път. Останалите 437 школа пък ще продължат да се наричат иновативни. В една част от тях периодът, за който са въведени новите практики, все още не е приключил. Останалите пък са с приключваща иновация през учебната година 2020/2021, но са одобрени с нова такава.

В Северозападна България, от областите Враца и Видин за иновативни са предложени по 9 учебни заведения, а в област Монтана те са 8. В списъка от врачанско са 5 основни, 2 средни и 2 професионални школа.

Пълният списък на иновативните училища за следващата учебна 2021/2022 г. може да видите тук .