Седмокласниците решаваха 21 задачи за ниво А2 - 17 с избираем и три с кратък свободен отговор. Последната задача изискваше създаване на текст с обем между 40 и 50 думи по тема от учебното съдържание – създаване на кратко писмо, кратък текст за свободното време, хоби, приятели. Тестовете проверяват също придобитите умения на учениците за разбиране при слушане на текстове на съответния език, използват се и илюстрации.

Учениците в X клас можеха да се явят на изпит по чужд език на нива А1, А2, В1.1, В1. Изпитът съдържаше четири компонента. Три от тях са писмени. Четвъртият е „говорене“ и се провежда от училищни комисии. Писмените тестове съдържат различни видове задачи - с избираем, с кратък свободен и с разширен свободен отговор. Всяко ниво има една или две задачи за писане с различен обем от думи. Темите в тези задачи са съобразени с учебните програми. Например: „Онлайн приятелства сред младежите“, „Трябва ли да се спортува?“, „Комуникация, реална или виртуална?“, „Използването на мобилния телефон в ежедневието – предимства и недостатъци“.

От десетокласниците се изисква да демонстрират умения за комуникация при писмено общуване и прилагането на чуждия език в различни комуникативни ситуации. При условие че ученикът има поне 60% от максималния брой точки на изпита, постигнатото езиково ниво се записва в свидетелството за завършен първи гимназиален етап в съответствие с Общата европейска езикова рамка.