Той допълни, че трасето през Петрохан е по-рационално от изграждащото се в момента през прохода Шипка:

„Тунел под Петрохан е много, много отдавна мислен. За съжаление е игнориран. Като регионален министър мога единствено да ви призова да мислите в тази посока- връзката от Видин към Кулата е с около 70-80 километра по-къса, ако мине през Петрохан. Тоест, тази връзка, която в момента изгражда държавата и плаща, е със 70 километра по-дълга и освен това ще утежни още повече трафика по магистрала „Хемус“. Аз съм коментирал с колегите от АПИ (Агенция „Пътна инфраструктура“- бел. ред.), че пътят трябва да е достатъчно широк, достатъчно скоростен, за да може да поеме тежкотоварния трафик.“

Процедурата за екооценка на проекта за тунел под Петрохан е забавена с година и половина, коментира народният представител от Видин Росица Кирова. Тя също заяви, че трасето трябва да бъде изградено така, че да дава възможност за преминаване през него на тежкотоварни превозни средства, т.е. да се проектират и изградят две ленти за целия участък София – Монтана, с тунел с две тръби през прохода Петрохан.